Droga do sukcesu. Skuteczny marketing.

Rozwój kompetencji marketingowych jest szczególnie ważny w tworzeniu przewagi konkurencyjnej. Pewne obszary działania uważane są za „kluczowe” dla strategicznego zarządzania marketingowego i rozwoju kompetencji marketingowych.

Po pierwsze, projektowanie miksu marketingowego (cena, promocja, produkt, miejsce) określa, w jaki sposób firma będzie konkurować na tych rynkach docelowych. Skuteczny marketing dotyka wielu obszarów, w przeciwieństwie do fiksacji na jednym przekazie. Marketing mix obejmuje wiele obszarów zainteresowania w ramach kompleksowego planu marketingowego.

Po drugie, menedżerowie ds. marketingu mogą być zmuszeni do wyboru między rynkami lub segmentami rynku. Miejsce, w którym firma będzie konkurować, jest określane przez wybór docelowego segmentu rynku. Segmentacja rynku to strategia marketingowa, w ramach której identyfikowane są wybrane grupy konsumentów, tak aby określone produkty lub linie produktów można było im zaprezentować w sposób odpowiadający ich zainteresowaniom. Segmentacja oznacza podzielenie rynku na części lub segmenty, które można zdefiniować, są dostępne, wykonalne i rentowne oraz mają potencjał wzrostu.

Po trzecie, kolejnym obszarem decyzyjnym w ramach funkcji marketingowej jest dobór mediów reklamowych odwołujący się do przewidywania, jakie media zostaną użyte. Po czwarte, projektowanie marketingu-mix jest praktyką prognostyczną, za pomocą której kierownictwo marketingowe stara się przewidzieć najlepsze dostępne opcje. Marketing i promocja mogą odbywać się na różnych nośnikach lub platformach. Większość strategii marketingowych ma dziś miejsce w internecie. Media online obejmują e-mail, media społecznościowe, marketing typu pay per click, marketing w wyszukiwarkach i marketing mobilny. Marketing w mediach społecznościowych to jeden z najpopularniejszych i najskuteczniejszych rodzajów strategii marketingowych.

Jeśli firma chce być konkurencyjna i o krok przed konkurencją, marketing długoterminowy i marka stanowią jeden z krytycznych obszarów marketingu, którego nie można zaniedbać.