Jak przyciągnąć klientów za pomocą content marketingu?

Content marketing odniósł w ostatnich latach ogromny sukces. Jest to integralna część inbound marketingu, nowej techniki marketingowej służącej do pozyskiwania klientów. Wraz z rozwojem Internetu, tradycyjne metody prospecting nie działają już dłużej. Teraz chodzi o to, aby przyciągać klientów, a nie gonić ich za nimi za pomocą content marketingu.
Jako firma chcesz się wyróżnić na tle konkurencji i poprawić swoją widoczność? Czy Twój konkurent nie posiada bloga i nie publikuje żadnych treści? Brawo! Jest to dobry sposób na zdobycie przewagi.

Zrób różnicę dzięki marketingowi treści.

Content marketing to strategia marketingowa, która opiera się na tworzeniu i dystrybucji wartościowych, użytecznych i informacyjnych treści w celu komunikacji z odbiorcami i rozwijania swojej widoczności. Content marketing jest częścią składową inbound marketingu. Od pewnego czasu marketerzy zauważyli, że ta strategia marketingowa jest bardziej opłacalna niż tradycyjne prospecting. Content marketing pozwala na generowanie ruchu i leadów bezpośrednio z Twoich treści. Regularne publikowanie i aktualizowanie treści zwiększy świadomość marki i zaufanie klientów. Jest to dobry sposób na wyróżnienie się na tle konkurencji.

Content marketing: klienci przychodzą do Ciebie.

Na początek załóż bloga na swojej stronie internetowej. Jest to strategiczna platforma dla Twoich klientów, ponieważ będą oni mogli zobaczyć Twoje wiadomości i śledzić Twoje codzienne życie. Publikuj artykuły, które interesują Twoich klientów, a następnie udostępniaj je na swoim blogu i na portalach społecznościowych, to jeszcze bardziej zaangażuje Twoją społeczność.
Musisz być w odpowiednim miejscu w odpowiednim czasie. Na swoim blogu mów o tym, co wiesz, co robisz. Jeśli odwiedzający wchodzą na Twoją stronę, to po to, aby odkryć treści związane z Twoją dziedziną, więc nie zbaczaj za daleko. Zdefiniuj linię redakcyjną i trzymaj się jej.
Musisz także wiedzieć, jak publikować w odpowiednim czasie. Nowości w Twojej branży? Nie przegap okazji, aby o tym porozmawiać. Na portalach społecznościowych obserwuj, w jakich godzinach Twoja społeczność jest najbardziej aktywna i publikuj treści w tym czasie. Twoja strategia content marketingowa będzie tym bardziej skuteczna.
Jak widać, przede wszystkim należy dbać o swoją stronę internetową i media społecznościowe. Jeśli Twoja grupa docelowa jest zahaczona, to będzie kusić do odkrywania Twoich ofert.

Content marketing: strategia długoterminowa.

Tworzenie treści jest długim i żmudnym zajęciem. Każdy chciałby zobaczyć rezultaty w ciągu kilku dni. Ale strategię content marketingową buduje się długofalowo. Bądź regularny, rygorystyczny, uważny i troskliwy. Po kilku tygodniach dokonaj wstępnej oceny swoich wyników. Użyj narzędzi do śledzenia, aby zmierzyć ruch na stronie. Przeanalizuj, co działa, a co można poprawić. Z czasem Twoja marka będzie coraz bardziej widoczna, a odwiedzających będzie coraz więcej. I w przeciwieństwie do reklamy online, będziesz utrzymywać swoje pozycje wyszukiwania w czasie.
Ale content marketing będzie działał szczególnie wtedy, gdy będziesz miał dobre naturalne odniesienie do swoich treści (SEO). Nie zaniedbuj tego punktu, bo twoje wysiłki pójdą na marne. To właśnie dzięki tej wartościowej pracy Twoja strona i blog będą znajdowane w wynikach wyszukiwania Google.

W strategii content marketingowej tylko dobre treści są wyróżniane przez wyszukiwarki.

One thought on “Jak przyciągnąć klientów za pomocą content marketingu?

  1. Sam klikam w link, które są dobrze wkomponowane w artykule i bezpośrednio odnoszą się do treści. Taka forma marketingu jest bardzo skuteczna.

Comments are closed.